Przez całą karierę sportową, dorobił się ogromnego majątku. Były chwile grozy, ale i świetności. Wrócił i znowu wygrywa. Ale już nie sam...

Paweł Wiśniewski
Robert Kubica jest trzecim kierowcą w historii - po Hiszpanie Fernando Alonso i Marku Webberze z Australii - który triumfował w F1 i WEC!
Robert Kubica jest trzecim kierowcą w historii - po Hiszpanie Fernando Alonso i Marku Webberze z Australii - który triumfował w F1 i WEC! www.x.com/FIAWEC
6 lutego 2011 roku, na trasie lokalnego rajdu Ronde di Andora, auto Skoda Fabia S2000 prowadzone przez Roberta Kubicę, wpadło na uszkodzoną metalową barierę ochronną. Nasz kierowca omal nie stracił prawej ręki, a lekarze walczyli o jego życie. Operacja trwała siedem godzin, a Polak stracił wówczas pięć litrów krwi… Kubica stał się leworęczny i dzięki temu jego wyczucie właśnie w tej ręce jest dzisiaj dużo lepsze, niż przed wypadkiem… Przez wiele lat, właśnie ta niepełnosprawność stanowiła największy problem, ale... w życiu codziennym. Za kierownicą już nie...

Po długiej rehabilitacji, Robert Kubica wrócił do ścigania. Wraz z kolegami z prywatnego zespołu #83 Ferrari AF Corse - Rosjaninem z izraelskim paszportem Robertem Shwartzmanem i Chińczykiem Ye Yifei - okazał się najszybszy w klasie Hypercar w 6-godzinnym wyścigu długodystansowych mistrzostw świata WEC (World Endurance Championship) na torze w amerykańskim Austin.

Robert Kubica, Robert Shwartzman i Yifei Ye po raz pierwszy triumfowali w wyścigu WEC. To równocześnie ich pierwsze podium i zwycięstwo w klasyfikacji generalnej. Kubica - jako pierwszy Polak w klasie Hypercar - dokonał tego w swoim dwudziestym pierwszym starcie w WEC.

Hypercar weszła w życie w 2021 roku. Tym samym, Międzynarodowa Federacja Samochodowa (FIA) postawiła na mniej restrykcyjne przepisy dotyczące wymiarów auta czy aerodynamiki. Celem było osiągnięcie większej różnorodności konstrukcyjnej, a fakt, że samochody można teraz oprzeć o model drogowy, miał przyciągnąć fabrycznych producentów. I to się udało.

Za najlepszy sezon pod względem finansowym, Robert Kubica może uważać rok 2010, kiedy zainkasował około 10 000 000 milionów dolarów. W 2008 roku, podpisał roczny kontrakt z zespołem BMW Sauber F1 Team na kwotę 2 000 000 „zielonych”, a rok później już na 4 500 000 „papieru”!

Warto przypomnieć, że przed tragicznym wypadkiem w 2011 roku, Polak miał już podpisaną wstępną umowę ze słynnym zespołem Ferrari. Oprócz niesamowitych perspektyw gwarantowałoby to również ogromne pieniądze…

Kilka lat temu, PKN Orlen miał przeznaczyć 10 000 0000 dolarów na sponsorowanie powrotu Roberta Kubicy do Formuły 1.

6 czerwca 2017 roku, na torze w Walencji wziął udział w prywatnych testach bolidu Formuły 1, zorganizowanych przez zespół Renault, a 16 stycznia 2018 roku poinformowano, że zostanie rezerwowym kierowcą rozwojowym zespołu Williams.

22 listopada 2018 roku, Polak został oficjalnie potwierdzony jako kierowca wyścigowy zespołu Williams na sezon 2019…

Od 2021 roku, Kubica rywalizuje już tylko w wyścigach długodystansowych.

Analitycy obliczają, że polski kierowca zarobił na wyścigach co najmniej 22 000 000 dolarów! Do tego dochodzą kontrakty reklamowe i umowy sponsorskie...

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Postawił na Rosję, teraz gra za darmo

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na sportowy24.pl Sportowy 24