Żużlowa Grand Prix w otwartej telewizji? Nowy promotor ma być powiewem świeżości dla całej dyscypliny

Dawid Foltyniewicz
Bartek Syta
Od sezonu 2022 amerykańska firma Discovery przejmie od brytyjskiej BSIrolę promotora żużlowej Grand Prix. Zmiana może okazać się powiewem świeżości dla cyklu oraz całej dyscypliny.

Decyzję o powierzeniu organizacji Grand Prix Discovery podjęła pod koniec ubiegłego tygodnia Światowa Federacja Motocyklowa. Promotorem cyklu od 2000 roku była firma BSI, która ubiegała się o prawo przedłużenia wygasającej w 2021 roku umowy. Działaczy FIM bardziej przekonała jednak wizja rozwoju rozgrywek zaproponowana przez Discovery.

Ilu żużlowców, tyle pomysłów na regenerację i odpoczynek po trudach sezonu. Sprawdźcie, w jaki sposób wypoczywają najlepsi zawodnicy PGE Ekstraligi po zakończeniu rozgrywek w 2019 roku.

Żużlowcy na wczasach: Kalifornia, Meksyk, Zjednoczone Emirat...

W ostatnich latach w kalendarzu Indywidualnych Mistrzostw Świata pojawiały się co prawda nowe lokalizacje (w 2019 roku cykl po dwunastoletniej przerwie powrócił do Wrocławia, w sezonie 2020 jeden z turniejów odbędzie się z kolei w rosyjskim Togliatti). Rundy m.in. w słoweńskim Kršku czy niemieckim Teterowie trudno natomiast uznać za organizacyjne i sportowe sukcesy. Kontrakt FIM z BSI zakłada, że jeden turniej danego sezonu ma być rozegrany poza Starym Kontynentem. W dwóch ostatnich latach brytyjskiej firmie nie udało się wywiązać z umowy. Najlepsi żużlowcy świata po raz ostatni rywalizowali poza Europą w 2017 roku podczas Grand Prix Australii w Melbourne.

Spółką zależną od grupy Discovery Company jest Eurosport i to właśnie ta stacja miałaby wkrótce transmitować zmagania o indywidualne mistrzostwo świata na żużlu. Nie będzie to debiut speedwaya na antenie Eurosportu. Od kilku lat sympatycy czarnego sportu mogą oglądać tam Speedway Euro Championship czy Indywidualne Mistrzostwa Świata Juniorów. Od wielu lat Grand Prix pokazywano w kodowanej telewizji Canal+. Relacje w otwartym paśmie mogłyby wpłynąć na zwiększenie zainteresowania żużlem i to nie tylko w Polsce.

Do tej pory monopol na układanie czasowych torów miała firma Speed Sport należąca należąca do Ole Olsena. Discovery po przejęciu praw promotora cyklu najprawdopodobniej zawiąże ścisłą współpracę z firmą One Sport założoną w 2008 roku przez Karola Lejmana i Jana Konikiewicza. Spółka w swoim portfolio ma m.in. organizację Speedway Euro Championship czy Speedway Best Pairs. Do tej pory najważniejszym projektem One Sport było przygotowanie czasowego toru na Stadionie Śląskim w Chorzowie. Doświadczenie Polaków wkrótce może zatem zaprocentować.

ZGŁOŚ KANDYDATA! Sportowiec Roku 2019 na Dolnym Śląsku - 67. Plebiscyt Gazety Wrocławskiej

KLIKNIJ i zgłoś kandydata

od 12 lat
Wideo

Wspaniałe show Harlem Globetrotters w Tauron Arenie Kraków

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Materiał oryginalny: Żużlowa Grand Prix w otwartej telewizji? Nowy promotor ma być powiewem świeżości dla całej dyscypliny - Gazeta Wrocławska

Wróć na sportowy24.pl Sportowy 24