- Ideą plebiscytu jest wyróżnianie osób i podmiotów, które mają wpływ na rozwój sportu. Jeśli chodzi o sportowców, to oceniana jest nie tylko kwestia poziomu sportowego i osiąganych sukcesów, ale też kwestie wykorzystania marketingowego, działalności społecznej, wizerunku czy kontraktów sportowych - powiedział na stronie klubowej mistrzów Polski Piotr Matecki, właściciel firmy organizującej galę.
„SportBiz” przyznaje wyróżnienia w 13 kategoriach (10 jest zamkniętych). W dwóch z nich znalazły się wspomniane gorzowskie akcenty. Wśród 21 imprez sportowych znalazła się gorzowska runda GP, która będzie rywalizowała o zwycięstwo m.in. z Mistrzostwami Europy w piłce ręcznej, siatkarskim finałem Ligi Światowej czy 73. kolarskim Tour de Po¬logne. Kluczowymi kwestiami decydującymi o wyborze były ranga sportowa wydarzenia, jego medialność, promocja i marketing, współpraca ze sponsorami, organizacja i cykliczność.
Bardzo ważna była cykliczność oraz oddziaływanie na lokalną społeczność i środowisko żużlowe. - Zdaję sobie sprawę z wielu problemów, z jakimi zmagają się organizatorzy takich imprez. Żużlowa Grand Prix w Gorzowie odbywa się regularnie od kilku lat i osiąga bardzo fajne efekty, zarówno pod kątem biznesowym dla miasta, czyli ściąganie turystów sportowych, jak również w wymiarze medialnym, czyli obecność w prasie, radiu, telewizji i Internecie, co wynika z medialnych raportów. Przy takiej imprezie wygranych jest kilka stron. Pośrednio klub, który jest zaangażowany oraz kojarzony z tym wydarzeniem. Dzięki temu, że jego zawodnicy występują w Grand Prix, też zyskuje na prestiżu. Klub jest więc zadowolony, ale także miasto powinno. Gorzów nie jest dużym miastem, a ma jedną z ciekawszych stadionowych imprez w Polsce - przyznał Matecki.
Z kolei w kategorii „Sportowy wizerunek” został nominowany Zmarzlik. Trzeci żużlowiec świata znalazł się wśród takich asów sportu jak piłkarz Robert Lewandowski, lekkoatletka Anita Włodarczyk, koszykarz Marcin Gortat i rajdowiec Rafał Sonik. Kapituła zwracała uwagę na osobowość, sukces sportowy, budowanie wizerunku, medialność i promocję oraz jakość sponsoringu.
- To, co jest coraz bardziej doceniane przez sponsorów i środowisko, to naturalność, a Bartek ją ma. Nie tylko nie boi się występów na torze, ale też potrafi sprostać dodatkowym oczekiwaniom klubu w kontekście pojawiania się na dodatkowych imprezach, zaangażowania w różnego rodzaju akcje. Drugą sprawą są sportowe sukcesy. Choć nie zwracamy na nie uwagi w pierwszej kolejności, to determinują one wiele czynników. Żużel nie jest topową dyscypliną w ujęciu krajowym czy światowym, a jednak pozwolił się przebić Bartkowi i znaleźć wśród dziesiątki najlepszych sportowców w Polsce - zauważył Matecki.
Wszystkich zwycięzców Nagród Biznesu Sportowego poznamy 23 marca podczas uroczystej gali. Odbędzie się ona na PGE Stadionie Narodowym w Warszawie.
Zobacz też: Tak Stal Gorzów i jej kibice cieszyli się ze złota [WIDEO, ZDJĘCIA]
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?